• وبلاگ : زلال پرست
  • يادداشت : فقط يك جمله !
  • نظرات : 0 خصوصي ، 8 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    سلام عزيز ....شايد تنها يك گناه كبيره وجود داشته باشد و آن هم ناشكيبايي است ما را به خاطر ناشكيبايي از بهشت راندند و راه برگشت به آن را نيز به همين خاطر برخود مسدود مي كنيم. (آودن)
    باز كه كامنتم پريد
    مريم جان عزيزم سلام خوبي عزيز........جمله قشنگي خيلي زيبا و پر معنا....شرمنده که براي مطلب قبلي نبودم آخه يک چند روزي مسافرت بودم
    نميدونم چرا اسمم يادم رفت.عاليم پيري
    جمله جالبي بود!
    + رهگذر 

    با عرض سلام ادب .....

    در اين دنياي وارونه ي وارونه كه جايگاهها بهم ريخته و هر چيز كاركردي متفاوت از ماهيت اصلي خويش دارد ،عجيب نيست كه جايگاه اسلحه و آگاهي نيز عوض شده باشد .

    تعلق خاطر آدمي نسبت به خاستگاه و پرورشگاه خود يعني دنيا ،طبيعتا او را سرگرم به دنيا و غافل از ايده الهاي انساني خواهد كرد (( مردم فرزندان دنيا هستند ،و كسي را به علت مهرش به مادر ملامت نمي كنند /علي(ع)/ ))

    اين همان تئوري غفلت و ناآگاهي است كه نظريه ي حيات اين جهاني قائم به غفلت است و فروريختن ان ،معادل فرو ريختن هستي و نظام بازي دنياست.

    اين غفلت كه اعم از مذموم(مانند درندگيها و جدلها و حق كشيها) و غير مذموم (مانند آگاهي و علم اموزي و تحقيق و پژوهش ) همه در يك چيز مشتركند و آن سرگرم بودن به كاري و نديدن و نپرسيدن از عواقب ان است..

    خروج از اين غفلت و ناآگاهي انسانها را به دو و ضعيت مي كشاند :يا به عرفان و برتر از حيات عادي نشستن و يا خودكشي.

    بسياري از روشنفكراني كه خودكشي كردند در شمار كساني بودند كه از اين غفلت به در آمده و پا به دايره اگاهي نهادند .اينان با ديدن غفلت ديگران در هستي خود دچار تنگناهاي بي شماري مي شوند ،زيرا زندگي كردن با غافلان و ناآگاهان را كاري بس مشكل مي بينند و حقيقتا آگاه شدن و در عين حال با ناآگاهان زندگي كردن ظرفيت روحي عظيمي مي طلبد كه كمتر كسي داراست و انان نوادرند كه ستونهاي عالي اين عالمند.

    شايد بحثي كه فيلسوفان و روشنفكران معاصر تحت عنوان از خودبيگانگي يا اليناسيون مطرح كرده اند بي ربط به نظريه غفلت و ناآگاهي نباشد و آنرا به نوعي براي انسان تجويز كرده اند( البته ناآگاهي غير مذموم كه ناآگاهي مذموم عين حيوانيت است)

    يادمان باشد دنيا را متوسطان پر كرده اند و همين متوسطان گاهي كه رايحه اي از راز هستي به مشامشان مي خورد سرمست و بي هوش عنان از كف مي دهند و ظرفيتشان تحمل پذيرفتن اين مهمان ناخوانده را ندارد ،گويي اين دنيا ،دنياي غافلان است و راه گريزي نيست . . . . . . .

    سلام . خوبي ؟! اميد است كه چنين باشي. آنكس كه نمي داند ، نادان است ....انكس كه ميداند و عمل نمي كند ، خائن است و تبهكار ......(برتولت برشت)

    سلام من توي اين مدت هر كاري مي كردم نمي تونستم برات كامنت بذارم اما باور كن هر وقت خبرم كردي من سر زدم. اون پست بي نوانت خيلي قشنگ بود! منم به روزم خوشحال مي شم سر بزني!
    سلام............بله واقعا همينطوره...........وبلاگ خوبي داريد تبريك مي گم ..............من از بندرعباس هستم و در وبلاگم از فرهنگ وهنرهرمزگان مي نويسم البته در حد توان خودم و نه در حد نام و شان هرمزگان...........خيلي مشتاقم كه يك رابطه مفيد و خوب با وب نويسان بوشهر داشته باشم..........حتما به من سر بزنيد